علی رزاقی | Ali Razzaghi

عاشقم بر همه عالم...که همه عالم از اوست...

علی رزاقی | Ali Razzaghi

عاشقم بر همه عالم...که همه عالم از اوست...

اینترنت ایرانسل بهتره یا همراه اول؟

با عرض سلام و تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات شما عزیزان....

غرض از نوشتن این مقاله بررسی اینترنت دو اپراتور یعنی ایرانسل و همراه اول است که بسیاری از دوستان عزیزم بارها و بارها تقاضای انتشارش را داشتند.

من محل کارم در محلی واقع شده که در آنجا نه ADSLهست و نه Dialupو نه وایرلس و....

لذا من بعد از مدتی تحقیق به GPRS رسیدم(یعنی اینترنت سیمکارتی!). و دیدم که براحتی میتوانم به اینترنت دست پیدا کنم و ایمیل هایم را مرور کنم و آنتی ویروسم را بروز نمایم.
حال با این مقدمه میروم به بررسی GPRSاین دو اپراتور:

1- همراه اول: تنها مزیتی که من روی این اپراتور یافتم محدودیت نداشتن آن بود.یعنی هرچقدر که بتوانید میتوانید دانلود داشته باشید.....سرعت اتصال همراه اول با نرم افزار های مختلف فرق میکند؛ لذا من فقط به سرعت دانلود اشاره میکنم که مهمتر هم هست.در همراه اول من تا 1.8 و 2 کیلوبایت دانلود داشتم نه بیشتر! که واقعا" افتضاح بود. فکرش را بکنید بعضی مواقع حتی قادر نبودم گوگل را باز کنم چه برسد به دیگر سایتها.بعضی ها میگفتند که چون کاربران همراه اول زیادند لذا سرعتش پایین است(شاید این نظر درست باشد)؛ اما من مثلا" 10 هزار تومان میپردازم تا یکماه به اینترنت دسترسی داشته باشم و این حق منست. در حالیکه عملا" اینترنت از دسترسم خارج میشد...
خلاصه، اگر می خواهید اعصابتان داغون شود و دانلود هایتان نیمه کاره بماند و ..... همراه اول را برگزینید...!
2-ایرانسل: تنها عیب ایرانسل داشتن محدودیت دانلود آنست.سرعت دانلود ایرانسل 8 کیلو بایت و حتی تا 22 هم من تجربه کرده ام....این اپراتور را من به همه توصیه میکنم.یک عیب بزرگ ایرانسل در این است که اگر مثلا" در 15 روز 2.5 گیگ دانلود کنید اینترنت شما قطع و اعتبار جی پی آر اس تان به پایان خواهد رسید و اگر ناخواسته مجددا" کانکت بشید؛ هرچه اعتبار در کارت دارید بسرعت مصرف خواهد شد! البته ایرانسل میتوانست در اینجا با ارسال فوری یک پیامک شمارا مطلع نماید که عملا" چنین نیست(امیدوارم درآینده چنین باشد...).
یکی از دوستان من با گوشی نوکیا N70و سیمکارت ایرانسل کانکت شده بود به گونه ای که حتی میتوانست کانالهای ماهواره ای را هم ببیند.
نکته: اینجا فرصت خوبی است تا من نگاهی هم به ابزارهای دریافت GPRS بیندازم. من خودم اوایل با یکدستگاه گوشی سونی اریکسون متصل میشدم، اما بعدها دیدم که اولا" گوشی عکسهای سایتها را کامل نشان نمی دهد و ثانیا" بواسطه اینکه گوشی به محض اتصال به کامپیوتر شروع به شارژ مینمود بعداز مدتی باتریش فرسوده میگشت و من باید هزینه باتری هم میدادم(در نوکیا اینگونه نبود) و چندتا مشکل دیگر هم بود که منو بفکر مودم اج یا مودم سیمکارت انداخت.

با یک جستجو در اینترنت من مودم AT&T را یافتم که بدنه فلزی دارد و بسیار عالیست. سرعتش هم خوبست.قیمتش حدودا" 80 هزار تومانست.به شما هم توصیه میکنم از همین نوع بخرید و از شر آن مشکلات رهایی یابید....

نکته: این مطلب یادم رفت و آن اینکه سرعت فعلی اینترنتADSL مخابرات 50 کیلوبایت هست.

به هرحال اینها تجربه شخصی من بود.مبادا همراه اول از من شاکی شود که ماراتخریب کردی و امثالهم.......موید باشید.

نظرات 2 + ارسال نظر
زیباکنار چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام بر شما که برای هرچه پربارتر کردن سایتتان تلاش میکنید...
مطلب بسیار مهمی بود و من استفاده زیادی کردم...پاینده باشید و برقرار....بازهم از این مطالب تجربی بنویسید....دوستتون داریم.....bye

علی سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 01:36 ب.ظ

من دو ماه اینترنت همراه اول رو فعال کرده بودم و متوجه شدم غیر از 10 تومنی که هر بار به قبض اضافه میکنه 3-5 تومن هم رو چیزای دیگه میکشه سرعتشم بد نبود ولی جالب هم نبود بعد سرچ که کردم مطلب شما و چند نفر دیگه رو خوندم و چند تا مقایسه رودیدم که مال سالهای پیش بود و بعد یه اکانت یک روزه ایرانسل رو فعال کردم واسه تست واقعا قابل مقایسه نبود
بعد از ظهر و آخر شب نسبتا سرعت ایرانسل بهتربود ولی 4-5 ثانیه طول میکشه تا صفحه شروع به لود شدن بکنه اما بعدش خوب لود میشه
غیر از اون بخصوص صبح کلا نمیشد حتی یک صفحه باز کرد اونقدر که من مجبور شدم بقیه روز رو بیخیال بشم و ظهر اینترنت همراه اول رو فعال کنم که خیلی بهتر از اون جواب میداد

سلام و درود به شما دوست عزیز
همین الان هم من با ایرانسل کانکت شدم و سرعتش فوق العاده اس...اما همراه اول واقعا" افتضاح بود و دیونه ام کرده بود.ظاهرا" محدودیتش را هم برنداشته...حال خود دانید.
قربون شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد